لاستیک جدید بریجستون تولید شده از 75 درصد مواد بازیافتی و تجدیدپذیر




لاستیک جدید بریجستون تولید شده از 75 درصد مواد بازیافتی و تجدیدپذیر

کمپانی لاستیک سازی بریجستون از تایر جدیدی رونمایی کرده است که از 75 درصد مواد بازیافتی و تجدیدپذیر ساخته شده است.

مجموعه ای از تایرهای نمایشی ساخته شده با 75 درصد مواد بازیافتی و تجدیدپذیر از جمله لاستیک مصنوعی تولید شده از پلاستیک بازیافتی و لاستیک طبیعی برداشت شده از درختچه های بیابانی توسط بریجستون تولید شده است.

در مجموع 200 لاستیک برای ارزیابی مشترک توسط OEMها (تجهیزات اصلی) برای استفاده در نسل بعدی خودروهای برقی اسپرت و کراس اوورها تولید شد. لاستیک‌ها در مرکز فناوری آمریکا (آکرون اوهایو) طراحی و مهندسی شدند و در کارخانه تایرهای رادیال سواری و کامیون سبک آیکن کارولینای جنوبی به تولید رسیدند. کارخانه آیکن اولین کارخانه تولید تایر در آمریکا است که گواهینامه پایداری و کربن بین المللی (ISCC) PLUS را برای شفافیت و قابلیت ردیابی مواد خام پایدار دریافت کرده است. آیکن همچنین یک آرایه خورشیدی 8 هکتاری در محل راه اندازی کرده است تا انرژی تجدیدپذیر را برای کمک به عملیات تولیدی کارخانه فراهم کند.

تایرهای پایدار با استفاده از چندین ماده ترکیب شده از مواد اولیه بازیافتی و زیستی، از جمله مونومر بازیافتی تولید شده با موادی مانند بطری های پلاستیکی برای ایجاد لاستیک مصنوعی ، فولاد بازیافتی، کربن سیاه بازیافت شده، کربن سیاه ناشی از TPO نیز تولید شدند و این چند ماده به کار رفته در لاستیک معرفی شده دارای گواهینامه ISCC PLUS هستند.

لاستیک بریجستون فوق اولین تایر خیابانی این شرکت است که از لاستیک طبیعی مشتق شده از درختچه صحرای گوایول که در مرکز کشاورزی تحقیق و توسعه بریجستون در آریزونا کشت می‌شود، تولید شده است.

پائولو فراری، رئیس و مدیر عامل شرکت بریجستون آمریکا گفت: "در حالی که ما در مسیر تبدیل شدن به یک شرکت با راه حل های پایدار هستیم، در استفاده از مواد بازیافتی و تجدید پذیر در حال پیشرفت باورنکردنی قرار گرفتیم تا فناوری لاستیک های پایدار را از طراحی اولیه به جاده بیاوریم.".

"تولید و استقرار 75 درصد فناوری تایر با مواد بازیافتی و تجدیدپذیر نقطه عطف مهمی است زیرا ما پیشرفت خود را به سمت استفاده از مواد کاملاً پایدار در محصولاتمان تا سال 2050 تسریع می کنیم."



منبع: https://www.tiretechnologyinternational.com/


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0